Followers

Mar 11, 2011

Menghina Tuan Guru

Perbuatan menghina seseorang yang bertaraf GURU ada satu perbuatan yang boleh dikatan kan kurang ajar. Seseorang itu boleh jadi kurang ajar kerana didikan dan asuhan dari ibu bapa yang kurang ajar juga - "bapa borek anak rintek". Ianya tidak akan berakhir di situ sahaja, nanti tunggu pula kepada anak2 dan cucu2 nya inshya ALLAH semua nya akan jadi kurang ajar juga.

Penyakit kurang ajar ini sebenarnya satu penyakit keturunan, bermula dari datok nenek hingga ke anak cucu ianya akan berterusan. Sepatutn nya manusia seperti ini di saman dan di bawa ke mahkamah sahaja. Tindakan laporan polis perlu di buat juga, tapi saman tetap saman.

3 comments:

Penditakainsingkat said...

Sdra silap kot...Nik Aziz bukan Tuan Guru...dia adalah Ahli Politik Kepartian.

Tolong betulkan kesilapan untuk kebaikan sdra di dunia dan akhirat.

Wallahua'lam

Anonymous said...

Ntahnya..bila masa pula Nik Aziz jadi tok guru? Ada karang kitab ker?Ada ker pejuangkan nasib umat Islam di Malaysia ni?

Mana ada, menyokong tindakan DAP nak menghapuskan Islam lagi adalah..

Klu UMNO tu teruk dengan rasuah segala bagai, PAS ni rosak dengan memecah belahkan umat Islam dengan fatwa yang bukan2..

Nik Aziz bukan tok guru kerana sikap beliau x melambang kan contoh yang baik sebagai seorang yang memiliki ilmu agama..

Klu dibezakn sikapnya dengan Dato' Harussani, Dato' Harussani lagi molek sikap dan tutur katannya..baru nampak macam orang yang memiliki ilmu agama yang tinggi.

Klu hanya setakat pakai serban dan jubah dah nak dikategorikan sebagai tok guru x tau la... pasal apa Abu Jahal pada zaman nabi pun pakai serban dan jubah juga.

Melainkan menjadi ahli politik yang gilakan undi dan mahu menjadi MB kelantan sampi mati..

who care?/ said...

assalamualaikum nk mencelah bley??who care??bro biar kita cetek agama tp jgn pekak...bro wa nk ckp 1 benda..apsal la lu xpuas aty bro,nk ckp xyh bkang2,depan2 sudah...bru thu siapa btol...x gitu???wa mls nk ckp bnyk ,tp wa rasa lu ptut bkak buku hukum2 islam la bro,hina seseorang,dosa x bro??nik aziz tu sy pnya sifu k..