Followers

Mar 9, 2011

Yang di geruni oleh kaum cina dan hindu

Jika melayu/Islam bersatu dalam sebuah parti, melayu/Islam pasti akan menjadi satu bangsa yang sangat di geruni oleh kaum kafir. 

Sama ada melayu sedar atau pun tidak, kita sebenarnya sedang di himpit oleh kaum kafir dari segala sudut. Mereka sudah berani bersuara lantang menyangah dan mengherdek kita. Tekanan dari segi ekonomi sedang mereka lakukan secara halus dan licik. Tekanan ekonomi oleh bangsa kafir ini terhadap melayu sudah bermula dari mereka mula datang berhijrah ketanah air kita.

Tekanan ekonomi yang mereka sedang lakukan hari ini tertumpu kepada bidang perniagaan termasuk industri dan bidang pertanian. Semua hasil pertanian yang di kerjakan oleh melayu telah mereka kawal, harga jualan dan belian terpaksa mengikut kehendak mereka. Begitu juga dengan barang2 hasil dari perindustrian juga mereka sudah kawal.

Dengan kejayaan mereka mengawal kedudukan ekonomi negara, kaum melayu/Islam sudah terjajah dengan secara tidak langsung oleh kaum kafir ini. Kini mereka berusaha pula untuk menguasai politik dan pentadbiran negara pula. Jika mereka berjaya seperti mana mereka telah menguasai ekonomi negara, maka berakhir lah riwayat kebesaran melayu/Islam. Melayu/Islam di Malaysia akan jadi sama dengan melayu/Islam Singapura.

Kita tidak boleh menyalahkan mana2 pehak di atas kejayaan mereka ini. Pemimpin2 melayu yang masih berkuasa hari ini perlu buat sesuatu untuk menyekat kemaraan kafir yang sedang rancak menyerang kuasa politik melayu. Dengan keadaan kita yang berpecah belah ini maka sangat mudah bagi mereka memusnahkan kuasa politik melayu/Islam.

Kita sudah tiada lain jalan kecewali menolak pemimpin2 yang anti perpaduan kaum melayu/Islam. Walaupun UMNO itu di pandang buruk oleh sesetengah parti, tetapi ianya masih lagi berkuasa dan sanggup bersatu padu dengan mana2 parti kaum melayu/islam. Sedangkan PAS telah menolak mentah2 cadangan UMNO supaya melayu/Islam bersatu dalam sebuah parti.

Pada pendapat saya yang kurang arif tentang politik, PAS telah mengkhianati melayu/Islam kerana menolak cadangan UMNO untuk menyatu padu kan bangsa melayu khasnya umat Islam.

2 comments:

budakbalun said...

Masalahnya..
kenapa susah sangat UMNO nak terima Islam sepenuhnya dan jadikan malaysia negara Islam sepenuhnya?

peace!!! said...

alhadullillah ade jgk owng mcm bdk balun nie...aku sokong tu,walaupun aku cetek agama ,aku ngaku.....